Tämä uni nyt ei ollut erityisen kiinnostava mutta varmaan tärkeä silti. Olin äitini luona ja ryyppäsin highland birdiä. Yritin tehdä sen salaa mutta pullo oli kokoajan näkyvissä. Äitini ei kuitenkaan huomannut sitä. Olin myös huomattavan humalassa ja aikani meni siihen että feikkasin äidilleni selvää. Tuo meni niin täydestä että itsekin kummastelin miten hän ei huomaa? Uni vaan pakkomielteisesti pyöri sen ympärillä kuinka piilotin viskipulloa pöytälaatikkoon ja ties minne. Jossain vaiheessa äitini entinen miesystävä tuli kysymään että mitkä kengät laitan jonnekin juhliin. Olin vaivaantunut sillä viskipullo oli siinä ja pelkäsin hänen kantelevan äidilleni. Sanoin jotain epämääräistä että tätini U hommaa kyllä jotkut kengät minulle. Sitten muistin ne tekonahkakengät jotka olin ostanut T:n valmistujaisiin ja ajattelin että tietysti laitan ne.